کد خبر 1652444
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۸
امیدهای قطر چطور قبل از بازی با تیم ملی فوتبال ایران زنده شد؟

یک سایت قطری به آمار و رکوردهای مثبت تیم ملی فوتبال قطر پیش از دیدار با ایران در مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ اشاره کرد.

به گزارش مشرق، تیم‌های ملی فوتبال ایران و قطر در هفته چهارم رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ فردا سه شنبه ۲۴ مهر در ورزشگاه راشد شهر دبی امارات به مصاف هم می‌روند.

روزنامه الوطن قطر در این رابطه نوشت: تیم ملی قطر امیدوار است مسیر موفقیت خود را در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ آسیا ادامه دهد. پیروزی در برابر قرقیزستان در دور سوم، روحیه تیم را بالا برد و شانس‌های صعود پس از شروعی ناامیدکننده را افزایش داد.

قطر در اولین بازی از مرحله نهایی مقابل امارات شکست خورد و در دور دوم مقابل کره شمالی به تساوی رسید، اما پیروزی برابر قرقیزستان، امیدها را زنده کرد و حالا تیم ملی قطر با تمام توان برای کسب سهمیه مستقیم جام جهانی تلاش می‌کند. پس از میزبانی در جام جهانی ۲۰۲۲، اکنون هدف قطر حضور به عنوان یکی از تیم‌های صعودکننده به مسابقات بزرگ ۲۰۲۶ است.

پیش از دیدار حساس قطر مقابل ایران که فردا در امارات برگزار می‌شود، عنابی‌ها (لقب تیم ملی قطر) آمار مثبت زیادی دارد که می‌تواند انگیزه‌بخش باشد تا با یک نتیجه مثبت از این بازی بازگردد و در جدول گروه اول پیشرفت کند.

تیم ملی قطر، قهرمان آسیا، با کسب ۴ امتیاز و تنها سه امتیاز اختلاف نسبت به ازبکستان که با ۷ امتیاز در صدر قرار دارد، همچنان در رقابت برای یکی از سهمیه‌های صعود به جام جهانی است. ایران نیز با همین امتیاز در رده دوم است. کره شمالی با ۲ امتیاز در جایگاه پنجم و قرقیزستان بدون امتیاز در قعر جدول قرار دارد.

قطر باید در دیدار برابر ایران بهترین عملکرد خود را ارائه دهد، چرا که هواداران تیم به توانایی عنابی پوشان برای ارائه نمایشی قدرتمند و بازگشت به رقابت برای صعود به مرحله بعد اطمینان دارند. بازیکنان قطر باید بهترین نمایش خود را در این بازی دشوار داشته باشند تا بتوانند با پیروزی در برابر ایران، سه امتیاز حیاتی را کسب کنند و مسیر خود را به سمت جام جهانی ۲۰۲۶ هموار سازند.

۱. پیروزی مهم پیروزی قطر برابر قرقیزستان در دور گذشته اهمیت زیادی داشت، چرا که تیم را دوباره به رقابت بازگرداند و جایگاه آن را پس از یک شکست و یک تساوی در دو دور اول بهبود بخشید. قطر تنها تیمی بود که در دور سوم موفق به کسب پیروزی شد، در حالی که امارات با کره شمالی و ایران با ازبکستان مساوی کردند. بنابراین، تیم قطر با روحیه بالایی به مصاف ایران می‌رود، در حالی که تیم ایران به دنبال بازگشت به مسیر پیروزی است.

۲. تیم قطر موفق شد فاصله امتیازات خود را در گروه اول کاهش دهد و اکنون ۴ امتیازی است. در صورت پیروزی برابر ایران، قطر امتیاز خود را به ۷ خواهد رساند که برابر با امتیاز ایران و ازبکستان در صدر جدول خواهد بود. این امر انگیزه تیم را برای کسب دومین پیروزی متوالی در مرحله نهایی مقدماتی افزایش می‌دهد.

۳. رقابت دوباره دیدار قطر و ایران یک مسابقه بسیار حساس است، زیرا پیروزی در این بازی می‌تواند عنابی‌ها را به رقابت برای صدرنشینی بازگرداند. هر نتیجه دیگری ممکن است کار را برای قطر پیچیده کند. این بازی به دلیل تجربه زیاد ایران در جام جهانی و قدرت این تیم دشوار خواهد بود، اما قطر پیش‌تر در جام ملت‌های آسیا موفق به شکست ایران شده است، و همین امر نشان می‌دهد که قطر همچنان شانس بالایی برای پیروزی دارد.

۴. یکی از آمارهای مثبت قطر پیش از دیدار با ایران، قدرت هجومی این تیم است. تیم قطر در دور گذشته ۳ گل به ثمر رساند که بیشترین تعداد گل در آن دور بود. تاکنون، عنابی پوشان ۶ گل به ثمر رسانده است که بالاترین آمار گلزنی در این مرحله از مقدماتی در گروه اول است.

۵. بهبود عملکرد دفاعی با وجود دریافت یک گل در دیدار مقابل قرقیزستان، عملکرد دفاعی قطر نسبت به دو بازی اول بهبود یافته است. قطر در بازی نخست ۳ گل از امارات و در بازی دوم ۲ گل از کره شمالی دریافت کرد، اما در دور سوم تنها یک گل به ثمر رساند. بازگشت بازیکنانی مانند خوخی بوعلام و عبدالکریم حسن باعث تقویت خط دفاعی تیم شده است. این بازی چالشی برای خط دفاع قطر خواهد بود، اما عنابی‌ها پیش‌تر نیز در برابر مهاجمان ایران موفق بوده و آخرین بار در نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا با نتیجه ۳ بر ۲ پیروز شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس